الاثنين، 7 يوليو 2025

لو الحق تكلم ....بقلم الشاعر الشريف أحمد عبدالدايم

 لو الحق تكلم يقول 

خواطر أغاني الأسواني 

الشــريف_أحمد؏الدايم


     أنا الحق أقول

عاللي شُـفته لو سـكتِّي

وقتي أخرج عن سُكاتي 

شيطانك اللي وراه ركضتِ 

  وجالك بشهادة وفاتي

....

    ألف بُعدك فيكِ خالد 

     رغم أنفك والمقالد 

     حر ليه والجو بارد

 عاللي سائل وإللى فاتك

....

   انت ليه تخليها نار 

والدنيا هي حلوه وعسل 

    لازم أظهر في يوم

   والليل يظهرله صباح


لو الحق تكلم يقول  

الشريف_أحمد؏الدايم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

هذا ما أراه ...بقلم الشاعر سليمان كامل

 هذا ما أراه بقلم // سليمان كاااامل ************************ خلف الأبواب...........أعداء كُثُر ومُناهُم تكون.........الدماء هدر أعداء تُزيِّ...