............. أمنية .............
*******************
أبدأ ومنين غزلي وفيكي
يا أحلى وأجمل أنسيه
يانور مع نار وانا الشاهد
يا جنة ربي المرئيه
ياحور بالدنيا وف الآخرة
هيغيروا الحور من أمنيه ؟
ياأغلى وأعظم أنسانة
على قلبى بهذي الكرويه
مش ليكي وعارف مش ليكي
ولا يوم راح أكونلك يا صبيه
ولا يوم هتبادليني لحبي
وأعيش وياكي لعصريه
وأطل في أحلى عيون زرقا
وأملي عنيه لفجريه
هاشكيكي لقاضي وها أرشيه
ويحقق حلمي بأمنيه
يا رب الكون مع سمواته
وبيدك ال كن بتكون هيا
أجمعني يارب بأمنيتي
واحكم في قضيتي المعنيه ..
بقلمي.. الشاعر ياسر فؤاد الجدي
الأربعاء .. ١٨/٩/٢٠٢٤

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق